Pelit oppimisprosessin rikastajina - kolme esimerkkiä
Hytönen, Hanna; Methuen, Mirja; Helminen, Jarno; Kankuri-Tammilehto, Mirja; Salmijärvi, Tiina; Brauer, Sanna (2023-12-20)
Hytönen, Hanna
Methuen, Mirja
Helminen, Jarno
Kankuri-Tammilehto, Mirja
Salmijärvi, Tiina
Brauer, Sanna
Suomen lääkäriliitto
20.12.2023
Hytönen, H., Methuen, M., Helminen, J., Kankuri-Tammilehto, M., Salmijärvi, T. & Brauer, S. (2023). Pelit oppimisprosessin rikastajina – kolme esimerkkiä. Suom Lääkäril 2023; 78 : e38307 www.laakarilehti.fi/e38307
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© Lääkärilehti
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© Lääkärilehti
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202401081107
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202401081107
Tiivistelmä
Tiivistelmä
MEDigi-hankkeessa tuotetut sovellukset kuvaavat erilaisia lähestymistapoja opetuksen pelillistämiseen lääketieteessä. Pelit ovat hyvä, täydentävä lisä tietojen ja taitojen hankkimiseen, mutta ne eivät korvaa muita menetelmiä. Tämä katsaus kuvaa lääketieteen opetuksessa käytettyjä pelillisiä elementtejä. English summary
Games as enrichment of the learning process
The purpose of the review is to describe the gamification/game elements used in medical education.
The scoping review was performed in national and international databases.
In the literature, several publications were describing gamified elements about medical education over the last five years.
The three games developed through the MEDigi project describe different approaches to the gamification of teaching in medicine.
Finally, we can say that games are a good, complementary addition to teaching, but they can not replace the teaching.
MEDigi-hankkeessa tuotetut sovellukset kuvaavat erilaisia lähestymistapoja opetuksen pelillistämiseen lääketieteessä. Pelit ovat hyvä, täydentävä lisä tietojen ja taitojen hankkimiseen, mutta ne eivät korvaa muita menetelmiä. Tämä katsaus kuvaa lääketieteen opetuksessa käytettyjä pelillisiä elementtejä.
Games as enrichment of the learning process
The purpose of the review is to describe the gamification/game elements used in medical education.
The scoping review was performed in national and international databases.
In the literature, several publications were describing gamified elements about medical education over the last five years.
The three games developed through the MEDigi project describe different approaches to the gamification of teaching in medicine.
Finally, we can say that games are a good, complementary addition to teaching, but they can not replace the teaching.
Kokoelmat
- Avoin saatavuus [32889]