Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Competence development needs for micro-enterprises entering servitisation

Taipale-Erävala, Kyllikki; Muhos, Matti; Ala-Rämi, Katariina (2021-01-22)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe202103258339.pdf (453.6Kt)
nbnfi-fe202103258339_meta.xml (30.56Kt)
nbnfi-fe202103258339_solr.xml (26.29Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1504/ijvcm.2021.112846

Taipale-Erävala, Kyllikki
Muhos, Matti
Ala-Rämi, Katariina
Inderscience
22.01.2021

Erävala, K. T., Muhos, M., & Rämi, K. A. (2021). Competence development needs for micro-enterprises entering servitisation. International Journal of Value Chain Management, 12(1), 86-105. https://doi.org/10.1504/ijvcm.2021.112846

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2021 Inderscience Enterprises Ltd. The final authenticated version is available online at https://doi.org/10.1504/ijvcm.2021.112846.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1504/IJVCM.2021.112846
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202103258339
Tiivistelmä

Abstract

Servitisation, as a means to drive growth, provides a great business opportunity for micro-enterprises (micros), offering the possibility of longer and more profitable customer relationships. However, such enterprises possess limited human resources and, thus, competences. Competence-related challenges must be understood in order to operate successfully in the field of servitisation. This study produces new knowledge about competence development needs. The study material consists of interviews conducted in ten Finnish subcontracting micros in the fields of forestry, agriculture, and mining. Using a multiple case approach allows for an extensive examination of the insufficiently studied phenomenon of interest — micros engaging in servitisation — utilising Tukker’s (2004) product-service system. The results contribute both academically and practically by showing that micros face competence-related servitisation challenges in terms of entrepreneurship, change management, and financing. The study broadens Tukker’s product-service categorisation to include product manufacturing industries that offer assembly services.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38865]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen