Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Digital technologies in early childhood education : a frame analysis of preservice teachers’ perceptions

Mertala, Pekka (2017-09-03)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe201709158616.pdf (501.4Kt)
nbnfi-fe201709158616_meta.xml (25.93Kt)
nbnfi-fe201709158616_solr.xml (26.80Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1080/03004430.2017.1372756

Mertala, Pekka
Informa
03.09.2017

Pekka Mertala (2019) Digital technologies in early childhood education – a frame analysis of preservice teachers’ perceptions, Early Child Development and Care, 189:8, 1228-1241, DOI: 10.1080/03004430.2017.1372756

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2017 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group. This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Early Child Development and Care on 3 Sept 2017, available online: http://www.tandfonline.com/10.1080/03004430.2017.1372756.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1080/03004430.2017.1372756
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201709158616
Tiivistelmä

Abstract

Research on early childhood teachers’ perceptions of technology integration has been criticized for not paying enough attention to the unique pedagogical characteristics of early childhood education. This qualitative study contributes to resolving this need by scrutinizing preservice teachers’ perceptions of technology usage through the frames of education, socialization, and care, which form a harmonious whole referred to as the EDUCARE approach. The findings suggest that an individual preservice teacher can be for or against technology usage depending on the frame they reflect on technology integration through. Children’s ages and participants’ beliefs about the children’s access to technology at home were the most significant factors behind the variation in dynamics between and within the frames. The implications for future research are also discussed.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38841]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen