Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Strategic alignment of product portfolio and supplier management

Verrollot, Jordan; Tolonen, Arto; Härkönen, Janne; Haapasalo, Harri (2017-06-21)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2019112143584.pdf (1.152Mt)
nbnfi-fe2019112143584_meta.xml (33.5Kt)
nbnfi-fe2019112143584_solr.xml (25.77Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1504/ijmed.2017.086913

Verrollot, Jordan
Tolonen, Arto
Härkönen, Janne
Haapasalo, Harri
Inderscience
21.06.2017

Verrollot, J., Tolonen, A., Harkonen, J., & Haapasalo, H. (2017). Strategic alignment of product portfolio and supplier management. International Journal of Management and Enterprise Development, 16(4), 337. https://doi.org/10.1504/ijmed.2017.086913

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2017 Inderscience Enterprises Ltd. Published in this repository with the kind permission of the publisher.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1504/IJMED.2017.086913
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019112143584
Tiivistelmä

Abstract

Product portfolio management (PPM) and supplier management (SM) are integrally linked through products, buy items and related suppliers. However, the connection and alignment between these important activities are not particularly highlighted in the extant literature. Hence, the main objective of this study is to clarify the challenges in connecting PPM and SM to illustrate how they can be aligned. This study recognises and links the roles of PPM and SM to analyse and manage the technical product portfolio, buy items and suppliers according to aligned strategic targets. PPM impacts the performance of SM by regularly renewing the product portfolio, and therefore allowing SM to manage only the buy items and related suppliers that create the highest strategic fit, maximised value and balance for the company. This study recognises the need to align PPM and SM to enhance competitiveness and to focus on the strategic and profitable products and associated suppliers.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37887]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen