Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

5G mm-wave positioning for vehicular networks

Wymeersch, Henk; Seco-Granados, Gonzalo; Destino, Giuseppe; Dardari, Davide; Tufvesson, Fredrik (2017-12-01)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2018073033103.pdf (1.103Mt)
nbnfi-fe2018073033103_meta.xml (31.66Kt)
nbnfi-fe2018073033103_solr.xml (28.51Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1109/MWC.2017.1600374

Wymeersch, Henk
Seco-Granados, Gonzalo
Destino, Giuseppe
Dardari, Davide
Tufvesson, Fredrik
Institute of Electrical and Electronics Engineers
01.12.2017

H. Wymeersch, G. Seco-Granados, G. Destino, D. Dardari and F. Tufvesson, "5G mmWave Positioning for Vehicular Networks," in IEEE Wireless Communications, vol. 24, no. 6, pp. 80-86, Dec. 2017.

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2017 IEEE. Personal use of this material is permitted. Permission from IEEE must be obtained for all other uses, in any current or future media, including reprinting/republishing this material for advertising or promotional purposes, creating new collective works, for resale or redistribution to servers or lists, or reuse of any copyrighted component of this work in other works.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1109/MWC.2017.1600374
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2018073033103
Tiivistelmä

Abstract

5G technologies present a new paradigm to provide connectivity to vehicles, in support of high data-rate services, complementing existing inter-vehicle communication standards based on IEEE 802.11p. As we argue, the specific signal characteristics of 5G communication turn out to be highly conducive for vehicle positioning. Hence, 5G can work in synergy with existing on-vehicle positioning and mapping systems to provide redundancy for certain applications, in particular automated driving. This article provides an overview of the evolution of cellular positioning and discusses the key properties of 5G as they relate to vehicular positioning. Open research challenges are presented.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37957]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen