Cheat prevention & detection in online games
Mäkynen, Riku (2018-05-08)
Mäkynen, Riku
R. Mäkynen
08.05.2018
© 2018 Riku Mäkynen. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201805091692
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201805091692
Tiivistelmä
The purpose of this thesis is to describe ways in which bots (also known as robots) work in video games and other ways in which these bots can be differentiated from normal human players. Research question: Is it possible to deal with bot users in such a way that the game developers didn’t have to stray away from their core skill sets? The most important finding of this thesis was the fact that by analysing user inputs with a neural network one could differentiate between a bot and a human with a good degree of certainty.
Kokoelmat
- Avoin saatavuus [26782]