Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Knowledge construction and psychological need support in student-centred learning contexts: an experiment with Estonian 6th grade students

Linde, Merlin (2017-06-01)

 
Avaa tiedosto
nbnfioulu-201706022427.pdf (1.107Mt)
nbnfioulu-201706022427_pdfa_report.xml (180.9Kt)
nbnfioulu-201706022427_mods.xml (11.85Kt)
nbnfioulu-201706022427_solr.xml (27.27Kt)
Lataukset: 


Linde, Merlin
M. Linde
01.06.2017
© 2017 Merlin Linde. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201706022427
Tiivistelmä
The present study analysed the learning outcomes and psychological need support of Estonian 6th grade students (N = 43) in collaborative, peer-supported and individual learning contexts. The study compared the three learning contexts in terms of knowledge construction and psychological need support as well as analysed the relationship between knowledge construction, work performance and psychological need support across the learning contexts. The study was experimental and was designed as a problem-based history lesson, where students were asked to complete a problem-based worksheet either collaboratively (N = 23), individually (N = 9) or with peer support (N = 10). Students were also asked to fill in a pre-test and post-test questionnaire to measure their knowledge and self-reported psychological need support or thwarting. The findings of this study suggest that students’ psychological needs are most supported in peer learning contexts. It was also found that learning outcomes are connected to psychological need support and good work performance does not necessarily predict high quality knowledge construction. The study found collaborative learning to be the learning context where students create best-quality products and peer learning to result in the highest quality of constructed knowledge. While the empirical findings of this study supported the theory and the posed hypotheses, additional research could confirm and elaborate these results. Implications for teaching practice and future research were discussed.
Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [30021]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen