Kuluttajille suunnatun arvoa luovan digitaalisen sisältömarkkinoinnin strategia sosiaalisessa mediassa
Elonen, Juuli (2016-05-25)
Elonen, Juuli
J. Elonen
25.05.2016
© 2016 Juuli Elonen. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201605261992
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201605261992
Tiivistelmä
Tämä tutkimus käsitteli digitaalisen sisältömarkkinoinnin strategian keskeisimpiä tekijöitä sosiaalisessa mediassa näkökulmasta, joka tarkasteli aihetta B2C-markkinoilla kuluttajille suunnattuna sekä arvoa luovana. Strategian keskeisten tekijöiden lisäksi tutkimuksen avulla haluttiin ilmentää yrityksen tapaa luoda kuluttajille arvokasta sisältöä sosiaalisessa mediassa. Tutkimusaihe valittiin sen ajankohtaisuuden vuoksi sekä aiheesta olemassa olevan perustellun tutkimusaukon vuoksi. Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena, joka tutki aihetta ilmiönä tapausyritys L’Oréalin avulla. Tutkimus koostui teoreettisesta viitekehyksestä, jonka muodostaman analyysirungon avulla analysoitiin tutkimuksen empiirinen aineisto sisällönanalyysin keinoin. Tutkimuksen tavoitteena oli loppujen lopuksi muodostaa tutkimusaiheesta empiirisesti perusteltu viitekehys. Tutkimuksen tavoite onnistui sekä tutkimuksen avulla pystyttiin tuottamaan aiheesta uutta tietoa, mikä ilmenee tutkimuksen johtopäätöksistä.
Kuluttajille suunnatun arvoa luovan digitaalisen sisältömarkkinoinnin strategian keskeisimmät tekijät sosiaalisessa mediassa voidaan tämän tutkimuksen perusteella ajatella koostuvan arvokkaasta sisällöstä, sosiaalisen median luonteen ymmärtämisestä sekä strategian muodostamisesta. Tutkimuksen avulla pystyttiin myös ilmentämään jokaisen keskeisen tekijän tavoitetta. Arvokkaan sisällön tulisi sijoittua hyvin hakukoneissa, saada kuluttajat samaistumisen tunteen kautta sitoutettua sekä edistää yrityksen myyntiä. Sosiaalisen median luonteen ymmärtämisessä tavoitteeksi muodostui rakentaa suhteita kuluttajien ja vaikuttajien kanssa sekä strategian muodostamisessa nähtiin tärkeimmäksi tavoitteeksi tähdätä liiketoiminnallisiin tuloksiin. Se, kuinka yritys pystyy luomaan kuluttajille suunnattua arvokasta sisältöä, perustui tutkimuksen perusteella yrityksen omaan aktiivisuuteensa tuntea kohderyhmänsä sosiaalisen median kautta.
Kuluttajille suunnatun arvoa luovan digitaalisen sisältömarkkinoinnin strategian keskeisimmät tekijät sosiaalisessa mediassa voidaan tämän tutkimuksen perusteella ajatella koostuvan arvokkaasta sisällöstä, sosiaalisen median luonteen ymmärtämisestä sekä strategian muodostamisesta. Tutkimuksen avulla pystyttiin myös ilmentämään jokaisen keskeisen tekijän tavoitetta. Arvokkaan sisällön tulisi sijoittua hyvin hakukoneissa, saada kuluttajat samaistumisen tunteen kautta sitoutettua sekä edistää yrityksen myyntiä. Sosiaalisen median luonteen ymmärtämisessä tavoitteeksi muodostui rakentaa suhteita kuluttajien ja vaikuttajien kanssa sekä strategian muodostamisessa nähtiin tärkeimmäksi tavoitteeksi tähdätä liiketoiminnallisiin tuloksiin. Se, kuinka yritys pystyy luomaan kuluttajille suunnattua arvokasta sisältöä, perustui tutkimuksen perusteella yrityksen omaan aktiivisuuteensa tuntea kohderyhmänsä sosiaalisen median kautta.
Kokoelmat
- Avoin saatavuus [29882]