CrowdPickUp : task pick-up in the wild
Ahmed, Furqan (2016-12-02)
Ahmed, Furqan
F. Ahmed
02.12.2016
© 2016 Furqan Ahmed. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201612073211
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201612073211
Tiivistelmä
This thesis investigates the feasibility and performance of different types of crowdsourcing tasks picked-up in the wild i.e., situated, location-based and general through the implementation and evaluation of the CrowdPickUp crowdsourcing platform.
We describe in detail the implementation process of CrowdPickUp, which we then used in a study where workers could earn coins on the basis of task completion and use their earned coins to buy different available items of their own choice using CrowdPickUp’s web shop integrated within our system. During the study, we recorded the average completion time and accuracy of different crowdsourcing tasks. The key findings show that our platform was able to generate high quality contributions in a composite environment.
Finally, we conclude the thesis by discussing the importance and usefulness of different crowdsourcing tasks designed for our crowdsourcing system and our possible future work within the area of crowdsourcing task-pickup system. Tämä diplomityö tutkii joukkouttamisen suorituskykyä ja mahdollisuuksia erityyppisten tehtävien avulla. Tehtävät jaetaan työntekijöille luonnollisissa olosuhteissa paikkasidonnaisesti työssä kehitetyn CrowdPickUp-alustan avulla.
Työ kuvailee yksityiskohtaisesti kehitetyn alustan sovelluskehitysprosessin. Tämän jälkeen valmista alustaa käytettiin käyttäjäkokeissa, joissa työntekijät pystyivät ansaitsemaan virtuaalivaluuttaa, jolla pystyi ostamaan erilaisia palkintoja. Kokeen aikana tutkimme ja tallensimme monenlaista tietoa, kuten esimerkiksi suoritetun työn tarkkuutta ja keskimääräistä tehokkuutta. Työn päälöydökset osoittavat, että alustamme kykeni tuottamaan korkealaatuista työtä luonnollisissa olosuhteissa ja ilman tutkijoiden jatkuvaa läsnäoloa.
Lopuksi diplomityö keskustelee löydösten ja kehitystyön tärkeyttä sekä soveltuvuutta erilaisten tehtävien suorittamisalustaksi. Lisäksi esittelemme ideoita, joilla työtä voi kehittää eteenpäin entistä hyödyllisemmäksi tutkimusinstrumentiksi.
We describe in detail the implementation process of CrowdPickUp, which we then used in a study where workers could earn coins on the basis of task completion and use their earned coins to buy different available items of their own choice using CrowdPickUp’s web shop integrated within our system. During the study, we recorded the average completion time and accuracy of different crowdsourcing tasks. The key findings show that our platform was able to generate high quality contributions in a composite environment.
Finally, we conclude the thesis by discussing the importance and usefulness of different crowdsourcing tasks designed for our crowdsourcing system and our possible future work within the area of crowdsourcing task-pickup system.
Työ kuvailee yksityiskohtaisesti kehitetyn alustan sovelluskehitysprosessin. Tämän jälkeen valmista alustaa käytettiin käyttäjäkokeissa, joissa työntekijät pystyivät ansaitsemaan virtuaalivaluuttaa, jolla pystyi ostamaan erilaisia palkintoja. Kokeen aikana tutkimme ja tallensimme monenlaista tietoa, kuten esimerkiksi suoritetun työn tarkkuutta ja keskimääräistä tehokkuutta. Työn päälöydökset osoittavat, että alustamme kykeni tuottamaan korkealaatuista työtä luonnollisissa olosuhteissa ja ilman tutkijoiden jatkuvaa läsnäoloa.
Lopuksi diplomityö keskustelee löydösten ja kehitystyön tärkeyttä sekä soveltuvuutta erilaisten tehtävien suorittamisalustaksi. Lisäksi esittelemme ideoita, joilla työtä voi kehittää eteenpäin entistä hyödyllisemmäksi tutkimusinstrumentiksi.
Kokoelmat
- Avoin saatavuus [36548]