Free-to-Play -liiketoimintamalli
Tähtö, Elias (2016-12-05)
Tähtö, Elias
E. Tähtö
05.12.2016
© 2016 Elias Tähtö. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201612103248
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201612103248
Tiivistelmä
Tutkielmani tarkoitus on tutustua erilaisiin pelejen sisäisiin mikrotransaktioihin sekä monetisaatioon. Peliteollisuuden tämän hetken suosituimpana pelimuotona on niin sanotut Free-To-Play -pelit, joiden liikevaihto perustuu täysin käyttäjien suorittamiin mikrotransaktioihin, joilla ostetaan erilaisia pelin sisäisiä hyödykkeitä. Free-to-play -malli on ansaintamallina vielä aika uusi, vaikkakin mikrotransaktioita on ollut olemassa erilaisissa peleissä jo monia kymmeniä vuosia. Tutkielmassani aion ottaa myös esille erilaisia piirteitä joita esiintyy perinteisissä mikrotransaktioihin perustuvien pelejen käyttäjissä. Pääpaino tutkielmassani tulee kuitenkin olemaan mikrotransaktioiden liiketoiminnallisessa kannattavuudessa ja siinä miksi free-to-play -malli kannattaa nykypeleissä. Tutkimusongelmaksi muodostuukin näin ”Onko Free-to-Play -liiketoimintamalliin siirtyminen kannattavaa taloudellisesti?”.
Kokoelmat
- Avoin saatavuus [29905]