Use of phonemic transcription as a teaching method in Finnish schools
Pelttari, Joonas (2016-01-31)
Pelttari, Joonas
J. Pelttari
31.01.2016
© 2016 Joonas Pelttari. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201602031104
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201602031104
Tiivistelmä
The purpose of this study is to examine the use of phonemic transcription as a teaching method and its role in today’s pronunciation teaching in Finnish EFL classrooms. It enquires the experiences of using phonemic transcription as a teaching method among recent upper secondary school graduates (2010–2015) via an electronic questionnaire, which also includes small exercises to determine the level of the respondents’ transcription skills. The findings of this study suggest that phonemic transcription is used very irregularly and insufficiently to teach pronunciation.
Kokoelmat
- Avoin saatavuus [37306]