Sosiaalisen median hallinnointi yritystoiminnassa
Keskitalo, Niko (2016-05-13)
Keskitalo, Niko
N. Keskitalo
13.05.2016
© 2016 Niko Keskitalo. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201605251931
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201605251931
Tiivistelmä
Tämä tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten yritykset hyödyntävät ja käyttävät sosiaalista mediaa ja millaiseen tarkoitukseen. Tutkimuksen tarkoituksena on myös evaluoida mahdollisia ohjeita, joita yritykset antavat työntekijöilleen sosiaalisen median hallinnointiin. Tutkimuksen tavoitteena oli myös löytää erilaisia esimerkkejä ja tietoa markkinoinnista sosiaalista mediaa hyödyntäen.
Tutkimus on toteutettu kvalitatiivista tutkimusmenetelmää hyödyntäen. Eli kyseessä on laadullinen tutkimus. Teoriassa tutkimusta lähestytään kirjallisuuteen perehtyen. Tarkoituksena on löytää artikkeleita, joissa on käsitelty kyseistä aihetta tai sen osa-alueita. Kirjallisuudesta huomattiin, että kyseistä aihetta oli tutkittu todella paljon kokonaisuutena. Tutkimus ei ole rajoittunut mihinkään tiettyihin yrityksiin, kuten kotimaisiin. Tarkoituksena oli löytää tietoa sosiaalisen median käytöstä yleisesti ottaen.
Sosiaalinen media ja sen käyttö yrityksissä on kasvanut huimasti viimeisen 10 vuoden aikana. Sosiaalista mediaa suositaan koko ajan enemmän. Yritykset hyödyntävät yhä enemmän sosiaalista mediaa asiakas hankintoihin ja tavaramerkin markkinoinnissa. Sosiaalista mediaa suosii yleensä pienemmät tai keskikokoiset yritykset. Syynä siihen on resurssien ja raha määrän ero suuriin yrityksiin verrattuna.
Tutkimus on toteutettu kvalitatiivista tutkimusmenetelmää hyödyntäen. Eli kyseessä on laadullinen tutkimus. Teoriassa tutkimusta lähestytään kirjallisuuteen perehtyen. Tarkoituksena on löytää artikkeleita, joissa on käsitelty kyseistä aihetta tai sen osa-alueita. Kirjallisuudesta huomattiin, että kyseistä aihetta oli tutkittu todella paljon kokonaisuutena. Tutkimus ei ole rajoittunut mihinkään tiettyihin yrityksiin, kuten kotimaisiin. Tarkoituksena oli löytää tietoa sosiaalisen median käytöstä yleisesti ottaen.
Sosiaalinen media ja sen käyttö yrityksissä on kasvanut huimasti viimeisen 10 vuoden aikana. Sosiaalista mediaa suositaan koko ajan enemmän. Yritykset hyödyntävät yhä enemmän sosiaalista mediaa asiakas hankintoihin ja tavaramerkin markkinoinnissa. Sosiaalista mediaa suosii yleensä pienemmät tai keskikokoiset yritykset. Syynä siihen on resurssien ja raha määrän ero suuriin yrityksiin verrattuna.
Kokoelmat
- Avoin saatavuus [37308]