Vallan ilmentyminen mainonnassa : narratiivinen kirjallisuuskatsaus
Sallanko, Jenna (2016-06-18)
Sallanko, Jenna
J. Sallanko
18.06.2016
© 2016 Jenna Sallanko. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201608102624
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201608102624
Tiivistelmä
Tutkimus käsittelee vallan ilmentymismuotoja mainonnan kontekstissa. Narratiiviisen kirjallisuuskatsauksen ideana on tuoda yhteen valtaa ja mainontaa käsittelevä teoria soveltuvilta osin. Tutkimuksessa teorioiden pohjalta luodaan uusi viitekehys, joka erittelee vallan käytön elementtejä. Näiden elementtien jäsentämisen ja määrittelyn lisäksi tutkimus ottaa kantaa tavoitteeseensa lisätä ymmärrystä mainonnan kontekstissa tapahtuvasta vallankäytöstä. Johtopäätöksissä esitellään tutkimustuloksena muotoutuneen viitekehyksen tuoma kontribuutio aijempaan tieteelliseen keskusteluun, sekä käydään läpi jatkotutkimusehdotuksia.
Kokoelmat
- Avoin saatavuus [37278]