Millaiset intertaktiiviset elementit lisäävät oppimista etäopetuksessa?
Mustaniemi, Mona (2025-06-19)
Mustaniemi, Mona
M. Mustaniemi
19.06.2025
© 2025, Mona Mustaniemi. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202506194824
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202506194824
Tiivistelmä
Tässä kandidaatin tutkielmassa tutkin erilaisten interaktiivisten elementtien vaikutusta op-pimiseen etäopetuksessa. Tutkielma on toteutettu systemaattisena kirjallisuuskatsauksena. Etäopetus on opetusta, joka tapahtuu niin, että opettaja ja oppilaat eivät ole samassa paikas-sa. Esimerkiksi pandemian aikana etäopetus oli ainoa mahdollisuus opettaa. Etäopetus mah-dollistaa opetuksen jokaiselle, minkä takia sen opettavaisuuteen vaikuttavia asioita pitäisi tutkia. Interaktiiviset elementit, joita käsittelen tutkielmassani ovat keskustelut opettajan ja oppilaan välillä, sekä oppilaiden välinen keskustelu ja ryhmätyöskentely. Nämä interaktiivi-set elementit auttavat oppilaita keskittymään. Myös interaktiivisuuden kautta luodut vertais-suhteet voivat lisätä motivaatiota, mikä helpottaa oppimista.
Kokoelmat
- Avoin saatavuus [38841]