Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analysis and implementation of fault simulation techniques concerning automotive functional safety using Cadence Legato

Srivastava, Shubhang (2025-06-16)

 
Avaa tiedosto
nbnfioulu-202506164572.pdf (18.75Mt)
nbnfioulu-202506164572_mods.xml (12.21Kt)
nbnfioulu-202506164572_pdfa_report.xml (272.7Kt)
Lataukset: 


Srivastava, Shubhang
S. Srivastava
16.06.2025
© 2025, Shubhang Srivastava. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202506164572
Tiivistelmä
Mixed-signal electronic systems are increasingly being used in safety-critical applications such as automotive, aerospace, and industrial automation. However, ensuring their functional safety remains a major challenge due to the lack of a standardized methodology for performing failure and safety analysis, particularly at the transistor level where analog and digital domains interact closely.

To address this gap, a fault injection and simulation methodology was developed using the Cadence Legato platform. This approach aims to establish an easy to adopt, scalable and accurate fault analysis flow specifically tailored for mixed-signal circuits. A comprehensive set of fault permutations—including both transient and permanent faults—was injected into a representative test circuit to evaluate the robustness and safety behavior of the design under various fault conditions. The simulation results provided key safety relevant metrics such as fault detection coverage, safe fault tolerance, and latent fault susceptibility. In ddition, the flow helped to identify critical areas in the design that were most vulnerable to faults,offering deep insights into potential failure modes. These findings demonstrate the practicality and effectiveness of the proposed methodology in supporting functional safety assessments for mixed-signal designs. Overall, this work contributes a structured, transistor-level fault analysis framework that can serve as a foundation for standardizing functional safety verification in mixed-signal systems.
Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38865]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen