Startup-yritysten kansainvälistymisstrategiat
Paloniemi, Sami (2025-05-13)
Paloniemi, Sami
S. Paloniemi
13.05.2025
© 2025, Sami Paloniemi. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202505133341
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202505133341
Tiivistelmä
Startup-yritysten kansainvälistymisestä on tullut merkittävä ilmiö viimeisten vuosikymmenten aikana, sillä yhä useammat yritykset tähtäävät kansainvälisille markkinoille jo varhaisessa vaiheessa (Oviatt & McDougall, 1994; Gabrielsson & Kirpalani, 2004). Kansainvälistyminen tarjoaa startup-yrityksille mahdollisuuden laajentua uusille markkinoille ja sitä myöten lisätä asiakaskuntaa sekä kasvattaa liiketoimintaa nopeasti. Kansainvälistymisessä on mukana myös haasteita, kuten kansainvälisen markkinantuntemuksen puute, lainsäädännölliset erot kotimaahan verrattuna, resurssien rajallisuus sekä kansainvälisen kilpailun kiristymisen (Coviello, 2006).
Kokoelmat
- Avoin saatavuus [38539]