Digitaalisen brändin johtaminen verkkokaupassa kansainvälisillä markkinoilla
Turkki, Juuso (2025-05-12)
Turkki, Juuso
J. Turkki
12.05.2025
© 2025 Juuso Turkki. Ellei toisin mainita, uudelleenkäyttö on sallittu Creative Commons Attribution 4.0 International (CC-BY 4.0) -lisenssillä (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/). Uudelleenkäyttö on sallittua edellyttäen, että lähde mainitaan asianmukaisesti ja mahdolliset muutokset merkitään. Sellaisten osien käyttö tai jäljentäminen, jotka eivät ole tekijän tai tekijöiden omaisuutta, saattaa edellyttää lupaa suoraan asianomaisilta oikeudenhaltijoilta.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202505123285
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202505123285
Tiivistelmä
Tämä kandidaatintutkielma tarkastelee digitaalisen brändin johtamista kansainvälisessä verkkokauppaympäristössä, etenkin B2C-kontekstissa. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten digitaalista brändiä voidaan rakentaa ja hallita tehokkaasti globaalissa verkkokauppaympäristössä huomioiden kulttuuriset erot, kuluttajakäyttäytymisen vaihtelut sekä datan ja analytiikan rooli brändiviestinnän kohdentamisessa. Tutkielma toteutettiin kirjallisuuskatsauksena, jonka perusteella keskeisiksi tekijöiksi menestyksekkäässä brändijohtamisessa nousivat kulttuurinen sensitiivisyys, asiakaslähtoinen viestintä ja datalähtöinen päätöksenteko. Verkkokauppa toimii digitaalisena ympäristönä, jonka kautta yritykset voivat vahvistaa arvolupaustaan ja rakentaa kestäviä asiakassuhteita eri markkinoilla. Tutkielma osoittaa, että digitaalinen brändijohtaminen edellyttää strategista mukautumista paikallisiin markkinaolosuhteisiin ja korostaa asiakkaiden roolia brändin kehityksessä-
Kokoelmat
- Avoin saatavuus [38618]