”Vad gör du? eller vad du gör?” : en analys av uppgifter om ordföljd i svenska huvudsatser i två lärobokserier för högstadiet
Pihlaja, Jenna (2025-05-07)
Pihlaja, Jenna
J. Pihlaja
07.05.2025
© 2025, Jenna Pihlaja. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202505083151
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202505083151
Tiivistelmä
Syftet med denna kandidatavhandling är att söka svar på följande forskningsfrågor:
1. Hur många uppgifter om huvudsatsordföljd finns det i lärobokserierna?
2. Vilka typer av uppgifter om huvudsatsordföljd finns det i lärobokserierna?
3. Vilka skillnader finns mellan uppgifter om huvudsatsordföljd i de två lärobokserierna?
1. Hur många uppgifter om huvudsatsordföljd finns det i lärobokserierna?
2. Vilka typer av uppgifter om huvudsatsordföljd finns det i lärobokserierna?
3. Vilka skillnader finns mellan uppgifter om huvudsatsordföljd i de två lärobokserierna?
Kokoelmat
- Avoin saatavuus [37957]