Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teaching Postqualitatively

Fathalizadeh, Roya; Koro, Mirka; Taylor, Carol A.; Murris, Karin; Kuby, Candace R.; Bozalek, Vivienne; Dopierala, Ania (2024-07-26)

 
Avaa tiedosto
nbnfioulu-202504232849.pdf (894.1Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1177/10778004241265992

Fathalizadeh, Roya
Koro, Mirka
Taylor, Carol A.
Murris, Karin
Kuby, Candace R.
Bozalek, Vivienne
Dopierala, Ania
Sage publications
26.07.2024

Fathalizadeh, R., Koro, M., Taylor, C. A., Murris, K., Kuby, C. R., Bozalek, V., & Dopierala, A. (2024). Teaching Postqualitatively. Qualitative Inquiry, 0(0). https://doi.org/10.1177/10778004241265992

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Fathalizadeh, R., Koro, M., Taylor, C. A., Murris, K., Kuby, C. R., Bozalek, V., & Dopierala, A., Teaching Postqualitatively, Qualitative inquiry [Epub ahead of print 26 July 2024] Copyright © 2024 The Author(s). DOI: 10.1177/10778004241265992.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1177/10778004241265992
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202504232849
Tiivistelmä
Abstract

The purpose of this article is to explore how teachers, scholars, and mentors teach postqualitatively in diverse ways. Teaching postqualitatively does not easily conform with the delivery of set learning outcomes nor does it seek to measure learner progress or teaching quality in prescriptive and traditional ways. Rather, this kind of teaching could be seen as the task of the impossible and calls for the curious seeker and infinite learner, resembling art, craft, and creation. The more we attempt to describe and articulate how we have in the past, through literature and collective experiences, and how we could teach postqualitative research in the future, the more the inquiry practices and learning assemblages escape and disappear. We wonder what collective affects and practices are associated with teaching and learning postqualitatively and what speculative postqualitative practices of the futures may produce.
Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37693]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen