Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Exploring the Use of Pre-service Teachers’ Visual Narratives to Study Emotions

Kettunen, Anniina; Uitto, Minna; Lutovac, Sonja (2024-09-25)

 
Avaa tiedosto
nbnfioulu-202410156305.pdf (956.6Kt)
Huom!
Sisältö avataan julkiseksi
: 25.09.2025
URL:
https://doi.org/10.1007/978-3-031-68350-3_6

Kettunen, Anniina
Uitto, Minna
Lutovac, Sonja
Springer
25.09.2024

Kettunen, A., Uitto, M., Lutovac, S. (2024). Exploring the Use of Pre-service Teachers’ Visual Narratives to Study Emotions. In: Hyry-Beihammer, E.K., Ylitapio-Mäntylä, O., Uitto, M. (eds) Narratives in Educational Research. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-68350-3_6

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
This is a post-peer-review, pre-copyedit version of an article published in E. K. Hyry-Breithammer, O. Ylitapio-Mäntylä, & M. Uitto (Eds.), Narratives in Educational Research Methodological Perspectives. The final authenticated version is available online at: https://doi.org/10.1007/978-3-031-68350-3_6
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1007/978-3-031-68350-3_6
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202410156305
Tiivistelmä
Abstract

This chapter explores the use of pre-service teachers’ visual narratives to study emotions. Narratives tend to be understood as oral or written, but visual narratives are stories told through, by or with images and can evoke emotions and help to tell stories that might otherwise be overlooked. Prior research has made claims about the benefits of using visual narratives in research but has rarely focused on what the use of visual narratives enable when studying the emotions in the process of becoming a teacher. Through the visual narratives produced by one pre-service teacher and the other participants’ conversations around them in the arts-based workshop, we demonstrate how the use of visual narratives enabled the embodiment of emotions and collective emotions to emerge. The findings show how visual narratives can be used for studying emotions in the process of becoming a teacher.
Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38865]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen