Kunnioitusta, kuulumista ja ymmärtämistä : suomen kielen oppimisen merkitykset akateemisille venäläistaustaisille maahanmuuttajille
Tuominen, A. Eveliina (2024-09-10)
Tuominen, A. Eveliina
A. E. Tuominen
10.09.2024
© 2024 A. Eveliina Tuominen. Ellei toisin mainita, uudelleenkäyttö on sallittu Creative Commons Attribution 4.0 International (CC-BY 4.0) -lisenssillä (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/). Uudelleenkäyttö on sallittua edellyttäen, että lähde mainitaan asianmukaisesti ja mahdolliset muutokset merkitään. Sellaisten osien käyttö tai jäljentäminen, jotka eivät ole tekijän tai tekijöiden omaisuutta, saattaa edellyttää lupaa suoraan asianomaisilta oikeudenhaltijoilta.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202409105789
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202409105789
Tiivistelmä
Tutkimukseni tarkastelee, millaisia merkityksiä venäläistaustaiset akateemiset maahanmuuttajat antavat suomen kielen oppimiselle. Haastattelujen ja osallistuvan havainnoinnin perusteella suomen kielen oppiminen on keskeinen tekijä heidän integroitumisessaan suomalaiseen yhteiskuntaan, sekä ammatillisesti että sosiaalisesti. Positiiviset kokemukset kielenoppimistilanteissa lisäävät motivaatiota, kun taas negatiiviset voivat heikentää kielen käyttöä. Lisäksi kielen oppimisen biografiat osoittavat, kuinka henkilökohtainen sitoutuminen ja opetuksen laatu vaikuttavat merkittävästi oppimisprosessiin ja sen merkityksiin.
Kokoelmat
- Avoin saatavuus [34579]