Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navigating the tightrope : a literature analysis of female teachers' struggles managing societal expectations in Western European countries

Khalili, Maryamsadat (2024-06-26)

 
Avaa tiedosto
nbnfioulu-202406264959.pdf (311.2Kt)
nbnfioulu-202406264959_mods.xml (11.13Kt)
nbnfioulu-202406264959_pdfa_report.xml (243.8Kt)
Lataukset: 


Khalili, Maryamsadat
M. Khalili
26.06.2024
© 2024, Maryamsadat Khalili. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202406264959
Tiivistelmä
In the thesis the challenges faced by female teachers are deeply explored against the backdrop of societal expectations and gender norms. Using a feminist theoretical lens, the research delves into literature to reveal both historical and contemporary experiences of female teachers. It focuses on their professional identity, the burden of role overload, the demands of emotional labor, and the conflict between work and family life.

The findings show that, despite the high number of women in the teaching profession, traditional gender roles and patriarchal structures remain deeply entrenched, profoundly affecting their professional and personal lives. Female teachers often find themselves pressured to succeed not only as educators but also as homemakers, which leads to significant stress, dissatisfaction, and emotional labour.

The thesis also examines the evolution of teacher professionalism. It suggests the need for a more inclusive, collaborative, and flexible approach toward teacher professionalism that better supports female teachers. This approach offers recommendations for policy reforms and the development of institutional support systems aimed at fostering gender equality and empowering female educators. By bringing to light the unique experiences and challenges of female teachers, this research adds to the ongoing conversation on gender equality in education and emphasizes the urgent need for continued advocacy and reform.
Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38840]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen