Tiedonhankinnan opetus on ja pysyy, mutta muutos on jatkuvaa
Clarot, Kaisu; Niemitalo, Pia-Maria (2024-06-04)
Clarot, Kaisu
Niemitalo, Pia-Maria
Suomen tieteellinen kirjastoseura
04.06.2024
Clarot, K., & Niemitalo, P.-M. (2024). Tiedonhankinnan opetus on ja pysyy, mutta muutos on jatkuvaa. Signum, 57(2), 42–43. https://doi.org/10.25033/sig.146140
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
© 2024 Kirjoittajat. Tämä työ on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
© 2024 Kirjoittajat. Tämä työ on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202406174614
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202406174614
Tiivistelmä
Abstrakti
STKS:n Informaatiolukutaito-työryhmän esittely Tiedonhankinta kehittyy ja muuttuu, samalla tiedonhakukanavien tarjonta sekä tavat opettaa monipuolistuvat. Nykyisin opetusta järjestetään lähi- tai etäopetuksena, hybridinä ja itseopiskeluna, ja tarjolla on monenlaisia työkaluja niiden toteutukseen. Avoin julkaiseminen, tekoäly ja datanhallinta ovat esimerkkejä uusista informaatiolukutaidon alle tulleista aiheista, joita kursseilla käsitellään.
STKS:n Informaatiolukutaito-työryhmän esittely Tiedonhankinta kehittyy ja muuttuu, samalla tiedonhakukanavien tarjonta sekä tavat opettaa monipuolistuvat. Nykyisin opetusta järjestetään lähi- tai etäopetuksena, hybridinä ja itseopiskeluna, ja tarjolla on monenlaisia työkaluja niiden toteutukseen. Avoin julkaiseminen, tekoäly ja datanhallinta ovat esimerkkejä uusista informaatiolukutaidon alle tulleista aiheista, joita kursseilla käsitellään.
Kokoelmat
- Avoin saatavuus [38840]