Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Augmenting prototyping in design education : 360FabScan

Moursy, Mohamed (2024-06-14)

 
Avaa tiedosto
nbnfioulu-202406144583.pdf (21.05Mt)
nbnfioulu-202406144583_mods.xml (12.25Kt)
nbnfioulu-202406144583_pdfa_report.xml (358.2Kt)
Lataukset: 


Moursy, Mohamed
M. Moursy
14.06.2024
© 2024, Mohamed Moursy. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202406144583
Tiivistelmä
Digital fabrication has revolutionized design education by empowering students to materialize their creative ideas into physical prototypes. This abstract introduces a thesis centered around the development and implementation of a prototype capturing system, 360FabScan. The system is a novel project aimed at enhancing the digital fabrication process through innovative technology. The primary objective of this thesis is to explore the integration of 360FabScan into design education and its broader implications for student learning and outcomes. The project introduces a feature that enables students to capture and review images from multiple angles and heights, enhancing the reliability and precision of documentation of their work. By facilitating image inspection prior to submission, 360FabScan promises to elevate the quality of student submissions in digital fabrication courses.

Drawing on foundational research papers, this thesis provides a comprehensive exploration of pedagogical approaches, challenges, and psychological dimensions in documentation in design education. By synthesizing key insights from state-of- the-art literature, this thesis seeks to inform and inspire innovative practices in digital fabrication education.

The findings and implications of 360FabScan are discussed within the broader context of design education, highlighting its potential to foster creativity, digital fabrication skill development, and student success in digital fabrication. Through this thesis, the aim is to contribute to the advancement of design education practices, empowering students to excel in the dynamic field of digital fabrication, and simultaneously facilitating timely feedback by instructors.
Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37606]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen