Eurooppalaisten jalkapalloseurojen kansainvälistymisstrategiat
Lappalainen, Jaakko (2024-06-12)
Lappalainen, Jaakko
J. Lappalainen
12.06.2024
© 2024 Jaakko Lappalainen. Ellei toisin mainita, uudelleenkäyttö on sallittu Creative Commons Attribution 4.0 International (CC-BY 4.0) -lisenssillä (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/). Uudelleenkäyttö on sallittua edellyttäen, että lähde mainitaan asianmukaisesti ja mahdolliset muutokset merkitään. Sellaisten osien käyttö tai jäljentäminen, jotka eivät ole tekijän tai tekijöiden omaisuutta, saattaa edellyttää lupaa suoraan asianomaisilta oikeudenhaltijoilta.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202406124451
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202406124451
Tiivistelmä
Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan ja analysoidaan eräiden eurooppalaisen jalkapallon suurimpien organisaatioiden kansainvälistymisen strategioita ja niiden toimivuutta halutun lopputuloksen aikaansaamiseksi. Haluttuja lopputuloksia kansainvälistymiselle ovat liiketoiminnan kasvaminen sekä jatkuvuuden takaaminen, brändin laajempi tunnistettavuus sekä urheiluorganisaatioiden kohdalla myös kiinnostuksen lisääminen seuraa kohtaan mahdollisten pelaajien ja fanien näkökulmasta. Tutkimuksessa on tarkoitus huomioida organisaatioiden kansainvälistymiseen vaikuttavia sisäisiä ja ulkoisia tekijöitä sekä uusille markkinoille laajentumiseen liittyviä strategisia valintoja.
Kokoelmat
- Avoin saatavuus [38618]