Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Business model innovation for sustainability : the roles of corporate social responsibility and environmental, social, and governance practices

Tran, Phung (2024-06-07)

 
Avaa tiedosto
nbnfioulu-202406074291.pdf (1.318Mt)
nbnfioulu-202406074291_mods.xml (11.83Kt)
nbnfioulu-202406074291_pdfa_report.xml (308.1Kt)
Lataukset: 


Tran, Phung
P. Tran
07.06.2024
© 2024, Phung Tran. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202406074291
Tiivistelmä
The global collective movement for sustainable development has prompted corporate actors to integrate sustainable practices into their core operations. While the literature has extensively focused on proposing new business models to foster more radical changes in business practices, real-life businesses are adopting sustainability at their own pace using tools such as Corporate Social Responsibility (CSR) and Environmental, Social, and Governance (ESG) frameworks. This creates a gap between theoretical models and practical implementations, which may pose barriers to achieving long-term sustainable goals globally.

Adopting a qualitative, phenomenological method, this thesis delves into the business sustainability landscape by gathering insights from both industry and academic experts who are directly involved in the field. By maintaining a broad perspective, the study identifies regional differences within the phenomenon. Further, the research investigates the prospects of advancing sustainability, focusing on the so-called ‘nature-positive’ approach.

The thesis addresses key questions regarding the current landscape of sustainability discourses in the business realm and applies the business model innovation approach to achieve a deeper integration of CSR/ESG in business operations. Theoretical and managerial implications explored include the essential roles and relationships of CSR/ESG activities within business model innovation for sustainability. Additionally, it highlights new developments in the evolution of sustainable business models, offering insights into how businesses can enhance their sustainability practices both theoretically and practically.
Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38358]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen