Public displays for commercial purposes
Huttunen, Saku (2024-05-30)
Huttunen, Saku
S. Huttunen
30.05.2024
© 2024 Saku Huttunen. Ellei toisin mainita, uudelleenkäyttö on sallittu Creative Commons Attribution 4.0 International (CC-BY 4.0) -lisenssillä (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/). Uudelleenkäyttö on sallittua edellyttäen, että lähde mainitaan asianmukaisesti ja mahdolliset muutokset merkitään. Sellaisten osien käyttö tai jäljentäminen, jotka eivät ole tekijän tai tekijöiden omaisuutta, saattaa edellyttää lupaa suoraan asianomaisilta oikeudenhaltijoilta.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202405304094
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202405304094
Tiivistelmä
Public displays have become ubiquitous in urban environments. Examples include digital signs, queuing number displays, public transportation schedule displays, ticket machines, and advertisement displays. These might be used indoors, outdoors, or indoors facing outdoor windows. Many companies are already using public displays, yet numerous businesses with prime locations could greatly benefit from implementing their own. To fully capitalize on their public display investments, companies should use every possible piece of information to maximize results.
This thesis reviewed multiple pervasive display studies, focusing on findings and information relevant for commercial purposes. Although the reviewed research papers often focused on issues not directly related to commercial usage, a closer look revealed numerous valuable findings in nearly every study. Most of the reviewed studies were from multiple years of International Symposium on Pervasive Displays (PerDis) publications. Since some important issues for commercial usage were not covered in those publications, additional research was sourced from Google Scholar and the ACM Digital Library by searching specific topics.
As a result, I found plenty of important insights for using public displays for commercial purposes. Consider external factors when buying and installing hardware, especially weather, sunlight, and vandalism. Ensure that you have all the necessary permits and are not breaking any laws. Do not forget maintenance costs and efforts. The optimal location for the display is in areas where people are waiting or unhurried. Position the display at eye level and where people are naturally facing, considering their flow. A bigger display is not always better, especially with interactive displays where users might prefer some privacy. Animated content is more appealing than static content. Make your message clear and concise. Update your content regularly.
This thesis serves as a good base of information for companies considering having their own public displays. Julkiset näytöt ovat kaupunkiympäristössä kaikkialla ympärillämme, esimerkiksi digitaalisina kyltteinä, jonotusnäyttöinä, julkisen liikenteen aikatauluina, lippuautomaatteina ja mainosnäyttöinä. Näyttöjä on ulkona, sisätiloissa ja ulkoikkunoita vasten sijoitettuja sisänäyttöjä. Useat yritykset jo hyödyntävät julkisia näyttöjä, mutta on myös paljon yrityksiä erinomaisella sijainnilla, jotka eivät vielä hyödynnä julkisen näytön mahdollisuuksia. Jotta yritys saisi täyden hyödyn julkiseen näyttöön investoimisesta, jokainen mahdollinen tiedonjyvä kannattaa hyödyntää tuloksen maksimoimiseksi.
Tässä työssä käydään läpi useita julkisten näyttöjen tutkimuksia, keskittyen kaupalliselle käytölle merkittäviin löydöksiin ja avaintoihin. Vaikka tutkimukset eivät usein keskity kaupalliseen käyttöön liittyviin aiheisiin, tarkemmalla lukemisella lähes kaikista löytyi paljon hyödyllistä tietoa. Useimmat läpikäydyt tutkimukset ovat Internal Symposium of Pervasive Displays (PerDis) tapahtuman julkaisuista useammalta vuodelta. Koska jotkut tärkeät kaupalliselle käytölle tärkeät asiat jäivät edellämainituissa tutkimuksissa kattamatta, tarvittavia lisätutkimuksia haettiin Google Scholar ja ACM Digital Library kannoista.
Tuloksena löysin paljon tärkeää tietoa julkisten näyttöjen käytölle kaupallisessa tarkoituksessa. Huomioi ulkoiset tekijät laitteistoa hankkiessa ja asennuksessa, erityisesti sää, valoisuus ja vandalismi. Huolehdi, että sinulla on kaikki tarvittavat luvat ja toimit lakien puitteissa. Älä unohda ylläpidon kustannuksia ja työmäärää. Paras sijainti näytölle on alue, jossa ihmiset viettävät aikaa ja mahdollisesti odottavat jotain. Sijoita näyttö silmien korkeudelle ja ihmisten kulkureitit huomioiden mahdollisimman hyvin häidän luonnollinen katseen suunta. Isot näytöt eivät aina ole parhaita, varsinkin interaktiivisten näyttöjen kanssa, joissa käyttäjät saattavat kaivata yksityisyyttä. Animoitu sisältö herättää paremmin huomiota kuin staattinen. Tee viestistäsi selkeä ja napakka. Päivitä sisältöä säännöllisesti.
Tämä työ toimii hyvänä pohjatietona yrityksille, jotka harkitsevat oman julkisen näytön hankkimista.
This thesis reviewed multiple pervasive display studies, focusing on findings and information relevant for commercial purposes. Although the reviewed research papers often focused on issues not directly related to commercial usage, a closer look revealed numerous valuable findings in nearly every study. Most of the reviewed studies were from multiple years of International Symposium on Pervasive Displays (PerDis) publications. Since some important issues for commercial usage were not covered in those publications, additional research was sourced from Google Scholar and the ACM Digital Library by searching specific topics.
As a result, I found plenty of important insights for using public displays for commercial purposes. Consider external factors when buying and installing hardware, especially weather, sunlight, and vandalism. Ensure that you have all the necessary permits and are not breaking any laws. Do not forget maintenance costs and efforts. The optimal location for the display is in areas where people are waiting or unhurried. Position the display at eye level and where people are naturally facing, considering their flow. A bigger display is not always better, especially with interactive displays where users might prefer some privacy. Animated content is more appealing than static content. Make your message clear and concise. Update your content regularly.
This thesis serves as a good base of information for companies considering having their own public displays.
Tässä työssä käydään läpi useita julkisten näyttöjen tutkimuksia, keskittyen kaupalliselle käytölle merkittäviin löydöksiin ja avaintoihin. Vaikka tutkimukset eivät usein keskity kaupalliseen käyttöön liittyviin aiheisiin, tarkemmalla lukemisella lähes kaikista löytyi paljon hyödyllistä tietoa. Useimmat läpikäydyt tutkimukset ovat Internal Symposium of Pervasive Displays (PerDis) tapahtuman julkaisuista useammalta vuodelta. Koska jotkut tärkeät kaupalliselle käytölle tärkeät asiat jäivät edellämainituissa tutkimuksissa kattamatta, tarvittavia lisätutkimuksia haettiin Google Scholar ja ACM Digital Library kannoista.
Tuloksena löysin paljon tärkeää tietoa julkisten näyttöjen käytölle kaupallisessa tarkoituksessa. Huomioi ulkoiset tekijät laitteistoa hankkiessa ja asennuksessa, erityisesti sää, valoisuus ja vandalismi. Huolehdi, että sinulla on kaikki tarvittavat luvat ja toimit lakien puitteissa. Älä unohda ylläpidon kustannuksia ja työmäärää. Paras sijainti näytölle on alue, jossa ihmiset viettävät aikaa ja mahdollisesti odottavat jotain. Sijoita näyttö silmien korkeudelle ja ihmisten kulkureitit huomioiden mahdollisimman hyvin häidän luonnollinen katseen suunta. Isot näytöt eivät aina ole parhaita, varsinkin interaktiivisten näyttöjen kanssa, joissa käyttäjät saattavat kaivata yksityisyyttä. Animoitu sisältö herättää paremmin huomiota kuin staattinen. Tee viestistäsi selkeä ja napakka. Päivitä sisältöä säännöllisesti.
Tämä työ toimii hyvänä pohjatietona yrityksille, jotka harkitsevat oman julkisen näytön hankkimista.
Kokoelmat
- Avoin saatavuus [34237]