Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Exploring Self-competition as a Viable Motivation to Promote Physical Activity

Hyypiö, Henna; Giri, Sarthak; Oinas-Kukkonen, Harri (2024-04-10)

 
Avaa tiedosto
nbnfioulu-202405213773.pdf (620.9Kt)
Huom!
Sisältö avataan julkiseksi
: 10.04.2026
URL:
https://doi.org/10.1007/978-3-031-58226-4_14

Hyypiö, Henna
Giri, Sarthak
Oinas-Kukkonen, Harri
Springer
10.04.2024

Hyypiö, H., Giri, S., Oinas-Kukkonen, H. (2024). Exploring Self-competition as a Viable Motivation to Promote Physical Activity. In: Baghaei, N., Ali, R., Win, K., Oyibo, K. (eds) Persuasive Technology. PERSUASIVE 2024. Lecture Notes in Computer Science, vol 14636. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-58226-4_14

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2024 The Author(s), under exclusive license to Springer Nature Switzerland AG.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1007/978-3-031-58226-4_14
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202405213773
Tiivistelmä
Abstract

Persuasive systems design encompasses a wide range of concepts that may help users be motivated to achieve the targeted goal or behavior change. This study evaluates contemporary applications that seek to promote physical activity and finds that, although there are different implementations of competition-related features, they are not designed for individuals motivated by self-competition, a type of competition that allows individuals to compete against themselves to beat their own personal best performance. Furthermore, it explores how the psychological construct of competitive orientation can be used as a basis for personalizing persuasive systems. The paper then conceptualizes the design features of a system that addresses and caters to the self-competitive orientation of a user.
Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38670]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen