Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kasvunhallinta kolmessa kasvuskenaariossa hyvinvointialalla

Heiskanen, Teija (2024-05-15)

 
Avaa tiedosto
nbnfioulu-202405153520.pdf (919.6Kt)
nbnfioulu-202405153520_mods.xml (11.73Kt)
nbnfioulu-202405153520_pdfa_report.xml (254.6Kt)
Lataukset: 


Heiskanen, Teija
T. Heiskanen
15.05.2024
© 2024, Teija Heiskanen. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202405153520
Tiivistelmä
Yrityksen kasvu on olennainen osa sen menestystä ja kestävyyttä, mikä edistää kilpailukykyä, kannattavuutta, innovaatioita ja organisaation kehitystä. Liiketoiminnassa kasvukivuilla viitataan haasteisiin ja vaikeuksiin, joita yritys kohtaa laajentuessaan ja kasvattaessaan toimintaansa ja ne voidaankin nähdä luonnollisina seurauksina nopeasta kasvusta. Kasvunhallintaan kuuluu strategioiden ja käytäntöjen toteuttaminen liiketoiminnan kasvun ylläpitämiseksi ja optimoimiseksi samalla, kun häiriöt minimoidaan ja mahdollisuudet maksimoidaan. Kasvuhallinnan roolina voidaankin nähdä siis laajentumisesta johtuneiden haasteiden navigointi ja yleisten sudenkuoppien välttäminen.

Tämän tutkimuksen tavoitteena on tutkia, kuinka yritys pystyy varmistamaan kasvunhallinnan erilaisten, ennalta määrättyjen skenaarioiden toteutuessa. Tutkimus toteutetaan laadullisen tapaustutkimuksena, jossa haastatellaan kuutta tapausyrityksen johtoryhmän jäsentä. Lisäksi tutkimuksessa käytetään aiempaa kirjallisuutta ja tutkimusta määrittämään teoreettiset viitekehykset keskusteltaville aiheille. Tutkimuksen tavoitteena on määritellä ne asiat, joilla yritys voi välttää kasvukivut ja kasvu pysyy hallittuna heidän ennalta nimettyjä kasvuskenaarioidensa käydessä toteen.

Tutkimustuloksissa oli nähtävissä selkeästi brändinhallinnallisia seikkoja, sekä resursseihin ja niiden sitouttamiseen liittyviä tekijöitä. Kasvuhallinnan näkökulmasta merkittävää onkin panostaa erityisesti selkeään toimintastrategiaan ja suunnitelmallisuuteen, jotta yrityksen on mahdollista kehittää prosessejaan ja parantaa tehokkuuttaan. Tutkimuksessa saatuja tuloksia ei suoranaisesti voida yleistää, koska haastatteluissa saatu tieto on kokemuspohjaista. Kuitenkin kasvunhallinnan perusolettamukset ovat käypiä kaikille yrityksille, joten tieto on relevanttia.
Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37579]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen