Lyhytvideotuotannon merkitys yritykselle : näkökulmana maatilan sisällöntuotanto
Karjula, Johan (2024-02-06)
Karjula, Johan
J. Karjula
06.02.2024
© 2024 Johan Karjula. Ellei toisin mainita, uudelleenkäyttö on sallittu Creative Commons Attribution 4.0 International (CC-BY 4.0) -lisenssillä (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/). Uudelleenkäyttö on sallittua edellyttäen, että lähde mainitaan asianmukaisesti ja mahdolliset muutokset merkitään. Sellaisten osien käyttö tai jäljentäminen, jotka eivät ole tekijän tai tekijöiden omaisuutta, saattaa edellyttää lupaa suoraan asianomaisilta oikeudenhaltijoilta.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202402061599
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202402061599
Tiivistelmä
Kesäkuun alussa 2023 tutkimuksen tekijä tuotti elämänsä ensimmäiset lyhytvideot tunnetun oululaisen maatilabrändin Lännentilan sosiaalisen median kanaville. Lännentilan videot saivat sosiaalisessa mediassa suurta huomiota, sillä kesän aikana Lännentilan sisällöntuotantotiimi keräsi lyhytvideoilleen yli 8 miljoonaa näyttökertaa.
Tämän pohjalta tutkimuksen tekijällä syntyi into tutkia syvemmin lyhytvideoiden luomia mahdollisuuksia yritykselle ja sitä, miten luodaan menestyksekkäitä lyhytvideoita. Tämä tutkimus käsittelee näiden kahden teeman lisäksi sitä, miksi juuri lyhytvideosisältö on sopiva tapa lisätä yrityksen tunnettuutta.
Tutkielmassa analysoidaan viittä Lännentilan kesän 2023 aikana julkaisemaa lyhytvideota ja kyseisten videoiden onnistuneita ja epäonnistuneita puolia. Tutkimuksella pyritään lisäämään ymmärrystä siitä, miten yritykset voivat hyödyntää lyhytvideoformaatin käyttämätöntä potentiaalia yhtenä merkittävänä markkinointiviestintäkeinonaan.
Tämän pohjalta tutkimuksen tekijällä syntyi into tutkia syvemmin lyhytvideoiden luomia mahdollisuuksia yritykselle ja sitä, miten luodaan menestyksekkäitä lyhytvideoita. Tämä tutkimus käsittelee näiden kahden teeman lisäksi sitä, miksi juuri lyhytvideosisältö on sopiva tapa lisätä yrityksen tunnettuutta.
Tutkielmassa analysoidaan viittä Lännentilan kesän 2023 aikana julkaisemaa lyhytvideota ja kyseisten videoiden onnistuneita ja epäonnistuneita puolia. Tutkimuksella pyritään lisäämään ymmärrystä siitä, miten yritykset voivat hyödyntää lyhytvideoformaatin käyttämätöntä potentiaalia yhtenä merkittävänä markkinointiviestintäkeinonaan.
Kokoelmat
- Avoin saatavuus [38841]