Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The blue bioeconomy – the creation of a healthy fish farming business ecosystem

Leppänen, Tero; Lind, Vesa; Longi, Henna; Haapasalo, Harri; Tervonen, Pekka (2023-07-25)

 
Avaa tiedosto
nbnfioulu-202401161260.pdf (298.0Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1504/IJESD.2023.133823

Leppänen, Tero
Lind, Vesa
Longi, Henna
Haapasalo, Harri
Tervonen, Pekka
Inderscience publishers
25.07.2023

Leppänen, T., Lind, V., Longi, H., Haapasalo, H., & Tervonen, P. (2023). The blue bioeconomy—The creation of a healthy fish farming business ecosystem. International Journal of Environment and Sustainable Development, 22(4), 425–442. https://doi.org/10.1504/IJESD.2023.133823

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2023 Inderscience Enterprises Ltd.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1504/IJESD.2023.133823
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202401161260
Tiivistelmä
Abstract

Customers' expectations for speed, reliability and convenience are growing relentlessly. Therefore, companies need to distance themselves from traditional supply chain thinking and instead consider value nets, value networks and business ecosystems composed of several companies and multiple interlinked value chains. In this study, the concept of business ecosystems and their applicability have been examined in the context of bioeconomy. The objective of this paper is to describe the creation process of a healthy bioeconomy business ecosystem which was analysed via a descriptive and participatory case study. The case bioeconomy business ecosystem was created based on value networks with a heavy emphasis placed on the principles of the circular economy. This study concludes that there are four key aspects to consider in the creation of bioeconomy business ecosystems: the significance of market pull, the importance of physical proximity, the higher relevance of strong relationships and avoiding compromises that weaken process efficiency.
Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38865]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen