Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Elements of client capabilities in integrated projects

Saukko, Laura; Aaltonen, Kirsi; Haapasalo, Harri (2023-11-22)

 
Avaa tiedosto
nbnfioulu-202401021004.pdf (302.5Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1504/IJPOM.2023.134963

Saukko, Laura
Aaltonen, Kirsi
Haapasalo, Harri
Inderscience publishers
22.11.2023

Saukko, L., Aaltonen, K., & Haapasalo, H. (2023). Elements of client capabilities in integrated projects. International Journal of Project Organisation and Management, 15(4), 395–421. https://doi.org/10.1504/IJPOM.2023.134963

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Copyright © 2023 Inderscience Enterprises Ltd.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1504/IJPOM.2023.134963
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202401021004
Tiivistelmä
Abstract

The purpose of this study is to elaborate the elements of client capabilities in integrated project deliveries. In particular, the interest is to identify the capabilities through which the client facilitates achieving integration among project partners during the course of the project. A qualitative research method is applied, and data analysis is based on inductive reasoning. The empirical context is industrial engineering projects conducted in a Nordic country. This study presents a framework of the elements of a client's capabilities in complex industrial engineering projects. The framework elaborated in the study summarises ten elements of client capabilities. In addition, five implications of client capabilities in facilitating the achievement of integration are discussed. The elements presented are ones that project practitioners from the client organisation must pay attention to in orchestrating integrated project deliveries. This study enhances the understanding of client capabilities in organising industrial engineering projects.
Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38618]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Introducing concepts : stairs of acceptance and project specific reputation score. Exploring public acceptance in three Finnish construction projects via large dataset media-analytics 

    Nuortimo, Kalle; Härkönen, Janne
    Journal of intelligence studies in business : 12 (Halmstad University, 23.02.2023)
  • Achieving project identity in a multi-project environment 

    Nyameke, Emmanuel (E. Nyameke, 01.06.2017)
    Rajoitetun näkyvyyden opinnäytteet ovat luettavissa vain OuluREPO-työasemilla: https://oulurepo.oulu.fi/handle/10024/5
  • The creation of an inter-organizational project business process : a case study of two project-based organizations 

    Keskinen, Johanna (J. Keskinen, 14.03.2017)
    Rajoitetun näkyvyyden opinnäytteet ovat luettavissa vain OuluREPO-työasemilla: https://oulurepo.oulu.fi/handle/10024/5
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen