Valmentavan johtamisen merkitys myynnin menestykseen
Mäki-Petäjä, Jonna (2023-12-11)
Mäki-Petäjä, Jonna
J. Mäki-Petäjä
11.12.2023
© 2023 Jonna Mäki-Petäjä. Ellei toisin mainita, uudelleenkäyttö on sallittu Creative Commons Attribution 4.0 International (CC-BY 4.0) -lisenssillä (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/). Uudelleenkäyttö on sallittua edellyttäen, että lähde mainitaan asianmukaisesti ja mahdolliset muutokset merkitään. Sellaisten osien käyttö tai jäljentäminen, jotka eivät ole tekijän tai tekijöiden omaisuutta, saattaa edellyttää lupaa suoraan asianomaisilta oikeudenhaltijoilta.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202312113640
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202312113640
Tiivistelmä
Tutkielma pyrkii löytämään yhteyden valmentavan johtamisen ja myynnin menestymisen välillä, sillä valmentavaa johtamista ja sen yhteyttä myyntiin on tarkasteltu suhteessa vähän ja myyntiä voidaan pitää yhtenä keskeisimmistä yrityksen toiminnoista ollessaan yhteydessä yrityksen tuottamaan tulokseen. Tutkielmassa on otettu tarkasteluun valmentavan johtamisen kirjallisuutta ja sen pohjalta rakennettu kuva, millaisia yhteyksiä löytyy myynnillä ja valmentavalla johtajuudella. Keskeisimpänä tuloksena positiivinen yhteys löytyi myynnin ja valmentavan johtajuuden välille, valmentavan johtajuuden keinot parantavat työssä suoriutumista ja valmentavasta johtajuudesta on hyötyä organisaatiolle sekä se koetaan myös hyödyllisenä. Lopuksi tutkielma esittää aineiston pohjalta kasatun myynnin johtamisen mallin, jossa on yhdistetty valmentava myyntijohtaja, myyntijohtajan toiminta ja keinot, myyjä sekä yrityksen myynnin menestys.
Kokoelmat
- Avoin saatavuus [38670]