Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Performance Enhancement of C-V2X Mode 4 Utilizing Multiple Candidate Single-Subframe Resources

Wijesiri N. B. A, Geeth P.; Samarasinghe, Tharaka; Haapola, Jussi (2023-07-24)

 
Avaa tiedosto
nbnfioulu-202312073522.pdf (3.567Mt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1109/TITS.2023.3294346

Wijesiri N. B. A, Geeth P.
Samarasinghe, Tharaka
Haapola, Jussi
IEEE
24.07.2023

G. P. Wijesiri N. B. A, T. Samarasinghe and J. Haapola, "Performance Enhancement of C-V2X Mode 4 Utilizing Multiple Candidate Single-Subframe Resources," in IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems, vol. 24, no. 12, pp. 15328-15333, Dec. 2023, doi: 10.1109/TITS.2023.3294346

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2023 IEEE. Personal use of this material is permitted. Permission from IEEE must be obtained for all other uses, in any current or future media, including reprinting/republishing this material for advertising or promotional purposes, creating new collective works, for resale or redistribution to servers or lists, or reuse of any copyrighted component of this work in other works.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1109/tits.2023.3294346
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202312073522
Tiivistelmä
Abstract:

Prioritization of data streams in cellular vehicle-to-everything (C-V2X) may lead to unfavorable packet delays in low-priority streams. This paper studies allocating multiple candidate single-subframe resources (CSRs) per vehicle as a solution. It proposes a methodology to determine the number of CSRs for each vehicle based on the total number of neighboring vehicles, and to assign the multiple data streams among them for simultaneous transmission. The numerical results highlight the achievable delay gains of the proposed approach, and its negligible impact on packet collisions.
Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38358]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen