Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Should ChatGPT be Banned at Schools? Organizing Visions for Generative Artificial Intelligence (AI) in Education

Kishore, Shohil; Hong, Yvonne; Nguyen, Andy; Qutab, Saima (2023-11-15)

 
Avaa tiedosto
nbnfioulu-202312053515.pdf (275.8Kt)
Lataukset: 

URL:
https://aisel.aisnet.org/icis2023/learnandiscurricula/learnandiscurricula/5/

Kishore, Shohil
Hong, Yvonne
Nguyen, Andy
Qutab, Saima
Association for Information Systems
15.11.2023

Kishore, Shohil; Hong, Yvonne; Nguyen, Andy; and Qutab, Saima, "Should ChatGPT be Banned at Schools? Organizing Visions for Generative Artificial Intelligence (AI) in Education" (2023). Rising like a Phoenix: Emerging from the Pandemic and Reshaping Human Endeavors with Digital Technologies ICIS 2023. 5. https://aisel.aisnet.org/icis2023/learnandiscurricula/learnandiscurricula/5

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2023 The Authors.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202312053515
Tiivistelmä
Abstract

Several sectors, including education, have experienced rapid growth in the utilization of artificial intelligence (AI). The emergence of generative AI (GAI) models, such as GPT-4, hold the potential to transform teaching and learning. However, GAI in education presents unique challenges and risks, such as potential violation of academic integrity, negative effects on critical thinking skills, and propagation of biases and inaccuracies. This study examines organizing vision functions in the digital world to explore the opportunities and threats posed by GAI, specifically ChatGPT, in education. By identifying the main actors contributing to the early development of organizing visions of ChatGPT in education, we aim to provide valuable insights into the shared visions concerning ChatGPT in education. Understanding these implications will be crucial for educational stakeholders and society at large as they navigate the complex challenges associated with GAI in education.
Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38358]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen