Dynamics of reversal of strategic change in an emerging market : case study in India
Rani, Pushpa (2023-09-15)
https://urn.fi/URN:ISBN:9789526237817
Kuvaus
Tiivistelmä
Abstract
In today’s rapidly changing and complex business environment, firms of almost all sizes are facing increasing challenges adapting to new market conditions and consumer demands. Through the answer to the research question, this study explores how managers implement and cope with strategic change when faced with an unexpected crisis in an emerging market. The study specifically evaluates how managers of three small and medium-sized firms adapt to strategic change in India, characterized by diverse cultures and practices. This study contributes to strategic change and management literature. Moreover, there has been a significant rise in firms in emerging markets, where most existing scholars have focused on how strategic changes are useful for survival factors in the firms.
This study adopts a qualitative research approach using multiple case studies, focuses on three Indian firms that recently underwent a reversal of strategic change and encountered challenges in the process. The study emphasizes the need to pay attention to techniques employed by managers for maintaining the firm in a competitive situation. This dissertation develops a detailed understanding of how and when the method can be used as a substitute approach for business survival in uncertain times (such as the recent COVID-19 pandemic).
The theoretical framework of the dissertation explains the challenges and importance of employing change reversal when a firm is in a complex situation. This dissertation thus discovers that some employees reframe the meaning of reversal of strategic change as an old style and that leads to negative implications. As a result, this dissertation concludes by discussing the managerial challenges for interpreting change and practical implications for responding to reversal of strategic change efforts in the firms. The results of this research further highlight the importance of the relationship between managers and employees for decision-making as a unity rather than an individual’s responsibility for the change.
Tiivistelmä
Nykypäivän nopeasti muuttuvassa ja monimutkaisessa liiketoimintaympäristössä yritykset kaikissa kokoluokissa kohtaavat kasvavia haasteita sopeutua uusiin markkinaolosuhteisiin ja kuluttajien vaatimuksiin. Tutkimuskysymyksen avulla tämä tutkimus tarkastelee, kuinka johtajat toteuttavat ja selviytyvät strategisesta muutoksesta kohdatessaan odottamattoman kriisin kehittyvillä markkinoilla. Erityisesti tutkimuksessa arvioidaan, miten kolmen pienen ja keskisuuren yrityksen johtajat sopeutuvat Intian strategiseen muutokseen, jolle on tunnusomaista erilaiset kulttuurit ja käytännöt. Tämä tutkimus tuo oman panoksensa strategisen muutoksen ja johtamisen tieteelliseen tutkimukseen. Yritysten määrä on merkittävästi kasvanut kehittyvillä markkinoilla, ja useimmat nykyiset tutkijat ovat keskittyneet siihen, miten strategiset muutokset ovat yritysten selviytymistekijöitä.
Tässä tutkimuksessa käytetään laadullista tutkimuslähestymistapaa, ja useiden tapaustutkimusten avulla keskitytään kolmeen intialaiseen yritykseen, jotka äskettäin kokivat strategisen muutoksen ja kohtasivat haasteita prosessissa. Tutkimus korostaa tarvetta keskittyä johtajien käyttämiin tekniikoihin yrityksen kilpailuaseman säilyttämiseksi. Väitöskirja kehittää yksityiskohtaista ymmärrystä siitä, miten ja milloin menetelmää voidaan käyttää liiketoiminnan selviytymisen turvaamiseksi epävarmoina aikoina, kuten äskettäinen COVID-19-pandemia.
Väitöskirjan teoreettinen viitekehys selventää haasteita ja muutoksen kääntämisen merkitystä monimutkaisissa tilanteissa oleville yrityksille. Se osoittaa, että osa työntekijöistä voi tulkita strategisen muutoksen kääntämisen uudelleen vanhaksi toimintatavaksi, mikä johtaa kielteisiin seurauksiin. Väitöskirjan lopussa käsitellään muutoksen tulkinnan johtamishaasteita ja käytännön vaikutuksia yritysten strategisiin muutospyrkimyksiin. Tutkimuksen tulokset korostavat johtajien ja työntekijöiden välisen suhteen merkitystä päätöksenteossa yhtenäisyytenä, ei yksilön vastuuna muutoksesta.
Kokoelmat
- Avoin saatavuus [34150]