Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nudging questions as devices for prompting courses of action and negotiating deontic (a)symmetry in UN Military Observer training

Rautiainen, Iira; Haddington, Pentti; Kamunen, Antti (2023-09-08)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe20231002138462.pdf (713.8Kt)
nbnfi-fe20231002138462_meta.xml (32.94Kt)
nbnfi-fe20231002138462_solr.xml (24.45Kt)
Huom!
Sisältö avataan julkiseksi
: 08.09.2025
URL:
https://doi.org/10.1007/978-3-031-30727-0_7

Rautiainen, Iira
Haddington, Pentti
Kamunen, Antti
Palgrave Macmillan
08.09.2023

Rautiainen, I., Haddington, P., Kamunen, A. (2023). Nudging Questions as Devices for Prompting Courses of Action and Negotiating Deontic (A)symmetry in UN Military Observer Training. In: Haddington, P., Eilittä, T., Kamunen, A., Kohonen-Aho, L., Rautiainen, I., Vatanen, A. (eds) Complexity of Interaction. Palgrave Macmillan, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-30727-0_7

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2023 The Author(s), under exclusive license to Springer Nature Switzerland AG.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1007/978-3-031-30727-0_7
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20231002138462
Tiivistelmä

Abstract

This chapter examines nudging questions as devices for prompting courses of action in multinational Military Observer training. Nudging questions are a way to handle the complexity that associates with the interlocutors’ asymmetric experience and competence and the “role of being more experienced” in relation to other operative roles within the trainee teams. They are emergent and uniquely designed for the situated interactional trajectory and its relation to concurrent activities and change over the interactional episodes. Military discourse and learning in military settings are not built on imperatives, but courses of action can be initiated and progressed also by using softer means. The findings contribute to our understanding of how roles and responsibilities are negotiated and how intersubjectivity and deontic symmetry–or asymmetry–are maintained in collaborative situations.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38529]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen