Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Affectivity in media-based public discussions : a critical phenomenological analysis

Kekki, Minna-Kerttu (2022-07-15)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe20230824103919.pdf (453.5Kt)
nbnfi-fe20230824103919_meta.xml (25.07Kt)
nbnfi-fe20230824103919_solr.xml (23.05Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1515/sats-2022-0002

Kekki, Minna-Kerttu
De Gruyter
15.07.2022

Kekki, Minna-Kerttu Maarja. "Affectivity in Media-Based Public Discussions: A Critical Phenomenological Analysis" SATS, vol. 23, no. 2, 2022, pp. 153-173. https://doi.org/10.1515/sats-2022-0002

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2022 Walter de Gruyter GmbH, Berlin/Boston.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1515/sats-2022-0002
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20230824103919
Tiivistelmä

Abstract

Affectivity has become an operative concept for a variety of analyses of our everyday media-based public communications. However, it often remains unclear what affectivity is and how it can be used for analysing media-based public discussions. To clarify the role of affectivity in such analyses, I take a look back to the classical phenomenological analyses of affectivity provided by Edmund Husserl. I argue that based on Husserl’s analyses, affectivity is essentially a relation between the object and the affected subject evoking (sometimes emotional) responses in the subject. Accordingly, the role of affectivity in the opinion formation and other similar processes in media-based public discussions can be analysed as contingent sedimentations of the object’s such relations to the subject. As my analysis demonstrates, analyses of affectivity in the context of media-based communications do not capture their research object—affectivity—if affectivity is conceived as a feature of the media contents and not as a modality of experience.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38840]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen