Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Effects of collaborative digital gameplay on students’ three dimensions of engagement in mathematics

Sun, Liping; Ruokamo, Heli; Kangas, Marjaana; Siklander, Pirkko (2022-01-01)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2023041436683.pdf (992.5Kt)
nbnfi-fe2023041436683_meta.xml (32.81Kt)
nbnfi-fe2023041436683_solr.xml (27.02Kt)
Lataukset: 

URL:
http://doi.org/10.4018/IJGBL.294012

Sun, Liping
Ruokamo, Heli
Kangas, Marjaana
Siklander, Pirkko
IGI Global
01.01.2022

Sun, L., Ruokamo, H., Kangas, M., & Siklander, P. (2022). Effects of Collaborative Digital Gameplay on Students' Three Dimensions of Engagement in Mathematics. International Journal of Game-Based Learning (IJGBL), 12(1), 1-16. http://doi.org/10.4018/IJGBL.294012

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2022 IGI Global.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.4018/ijgbl.294012
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2023041436683
Tiivistelmä

Abstract

This study attempts to provide an in-depth understanding of the influence of collaborative digital gameplay on students’ behavioural, emotional and cognitive engagement in mathematics. This mixed-method study used pre- (N = 45) and post-test (N = 43) engagement surveys and photo-elicitation interviews (N = 6) to investigate how a six-day experiment involving collaborative digital gameplay on Wuzzit Trouble affects students’ engagement in mathematics. The quantitative results showed collaborative digital gameplay did not elicit a significant increase in students’ engagement in mathematics from pre-test to post-test. Moreover, the qualitative results of analyzing the measurement of three-dimensional engagement showed four factors — learning achievement, teacher support, peer collaboration and task characteristics — were associated with students’ engagement in a collaborative digital gameplay classroom. The findings suggest the classroom context plays an important role in three-dimensional engagement, which efficiently improve students’ conceptual understanding and arithmetic skills.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38865]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen