Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Modeling the complex interplay between monitoring events for regulated learning with psychological networks

Malmberg, Jonna; Saqr, Mohammed; Järvenoja, Hanna; Haataja, Eetu; Pijeira-Díaz, Héctor J.; Järvelä, Sanna (2022-10-09)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe202301112365.pdf (669.3Kt)
nbnfi-fe202301112365_meta.xml (53.74Kt)
nbnfi-fe202301112365_solr.xml (26.46Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1007/978-3-031-08076-0_4

Malmberg, Jonna
Saqr, Mohammed
Järvenoja, Hanna
Haataja, Eetu
Pijeira-Díaz, Héctor J.
Järvelä, Sanna
Springer
09.10.2022

Malmberg, J., Saqr, M., Järvenoja, H., Haataja, E., Pijeira-Díaz, H.J., Järvelä, S. (2022). Modeling the Complex Interplay Between Monitoring Events for Regulated Learning with Psychological Networks. In: Giannakos, M., Spikol, D., Di Mitri, D., Sharma, K., Ochoa, X., Hammad, R. (eds) The Multimodal Learning Analytics Handbook. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-08076-0_4

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2022 The Author(s), under exclusive license to Springer Nature Switzerland AG.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1007/978-3-031-08076-0_4
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202301112365
Tiivistelmä

Abstract

This chapter builds on the notion that multimodal learning analytics (MMLA) has potential to offer new innovations for the field of education and can be gradually implemented to provide constitutive explanations to improve individual student regulation. We will ground the chapter on the theoretical framework of self-regulated learning (SRL), addressing especially the pivotal role of metacognitive monitoring as a part of regulated learning cycle. Hence, we will introduce the relationship between physiological arousal and monitoring. In particular, we will demonstrate via empirical examples how network analysis methods can provide new insights on the complex interrelations of how monitoring manifests in interactions and evolves across phases of SRL at the a) group level, b) temporal level, and c) individual student level. We conclude the chapter by discussing the prospects, possibilities and challenges of the network analysis as a methodological approach for SRL research.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37744]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen