Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Conclusion : emerging trends and future prospects in the muslim travel market

Seyfi, Siamak; Hall, C. Michael; Rasoolimanesh, S. Mostafa (2022-07-26)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe20231012139913.pdf (132.3Kt)
nbnfi-fe20231012139913_meta.xml (34.75Kt)
nbnfi-fe20231012139913_solr.xml (20.32Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.4324/9781003036296-23

Seyfi, Siamak
Hall, C. Michael
Rasoolimanesh, S. Mostafa
Routledge
26.07.2022

Seyfi, S., Hall, C. M. & Rasoolimanesh, S. M. (2022). Conclusion: Emerging trends and future prospects in the muslim travel market. In Contemporary Muslim Travel Cultures (pp. 265-273). Routledge.

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2023 The Authors. This is an Accepted Manuscript of a book chapter published by Routledge/CRC Press in Contemporary Muslim Travel Cultures on 26 July 2022, available online: http://www.routledge.com/9781003036296.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.4324/9781003036296-23
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20231012139913
Tiivistelmä

Abstract

This concluding chapter provides some reflections on the prospects and futures on research issues in relation to Muslim travel cultures and tourist practices and the complexities surrounding it. Drawing on contemporary research literature, the chapter identifies several main themes: the notion of Muslim-friendly tourism, the millennial market and gender dimensions of travel, and lastly the growing importance of the environment and green consumerism in Muslim travel. The chapter concludes by noting the importance of developing a far more sophisticated and empirically grounded critical assessment of Muslim tourism than what has previously usually been the case. The chapter also presents some closing thoughts on the future of research on Muslim practices of tourism consumption and production in the context of businesses, communities, destinations, and the wider socio-political context.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37744]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen