Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Collectively ambidextrous digital service ecosystems: a case of bureaucracy of death

Hietala, Heidi; Päivärinta, Tero; Annanperä, Elina; Liukkunen, Kari (2023-05-11)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe2023060151418.pdf (455.2Kt)
nbnfi-fe2023060151418_meta.xml (36.65Kt)
nbnfi-fe2023060151418_solr.xml (28.67Kt)
Lataukset: 

URL:
https://aisel.aisnet.org/ecis2023_rp/303

Hietala, Heidi
Päivärinta, Tero
Annanperä, Elina
Liukkunen, Kari
Association for Information Systems
11.05.2023

Hietala, Heidi; Päivärinta, Tero; Annanperä, Elina; and Liukkunen, Kari, "Collectively Ambidextrous Digital Service Ecosystems: A Case of Bureaucracy of Death" (2023). ECIS 2023 Research Papers. 303. https://aisel.aisnet.org/ecis2023_rp/303

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© The Authors 2023.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2023060151418
Tiivistelmä

Abstract

Public services often extend beyond the public sector, requiring collaboration and interaction between public and private actors. Initiating digital service innovations in collaboration is challenging, especially in large-scale public service ecosystems. While individual service providers may have clashing interests, balancing incremental improvements and radical changes (i.e., pursuing ambidextrous development) requires collective efforts. We report a case of a digital service ecosystem related to the bureaucracy of a person’s death in Finland. We focused on the pursuit of collective ambidexterity, which requires collaborative development among various actors. The suggested contributions are summarized as four propositions to facilitate collective ambidexterity in service ecosystems: 1) adoption of multiple collaboration modes pursuing both efficiency gains and innovation outcomes, 2) parallel foci of top-down and bottom-up ambidextrous balancing, 3) governance of collaboration and (dis)benefits management both intra- and inter-organizationally, and 4) focus on citizen life-events to facilitate development across organizational silos and innovation beyond suboptimization.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38821]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Personalization in digital services : information technology supporting service personalization process 

    Korhonen, Olli (University of Maribor Press, 13.06.2017)
  • Contextual layers of service experience in professional business services 

    Still, Johanna; Komulainen, Hanna; Nätti, Satu
    Journal of business & industrial marketing : 8
  • The Finnish healthcare services lean management : health services managers’ experiences in a special health care unit 

    Hihnala, Susanna; Kettunen, Lilja; Suhonen, Marjo; Tiirinki, Hanna
    Leadership in health services : 1 (Emerald, 29.11.2017)
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen