Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sequential patterns in social interaction states for regulation in collaborative learning

Vuorenmaa, Eija; Järvelä, Sanna; Dindar, Muhterem; Järvenoja, Hanna (2022-12-01)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe202301102186.pdf (825.3Kt)
nbnfi-fe202301102186_meta.xml (34.92Kt)
nbnfi-fe202301102186_solr.xml (26.64Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1177/10464964221137524

Vuorenmaa, Eija
Järvelä, Sanna
Dindar, Muhterem
Järvenoja, Hanna
SAGE Publications
01.12.2022

Vuorenmaa, E., Järvelä, S., Dindar, M., & Järvenoja, H. (2023). Sequential Patterns in Social Interaction States for Regulation in Collaborative Learning. Small Group Research, 54(4), 512–550. https://doi.org/10.1177/10464964221137524

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
Vuorenmaa, E., Järvelä, S., Dindar, M., & Järvenoja, H. (2023). Sequential Patterns in Social Interaction States for Regulation in Collaborative Learning. Small Group Research, 54(4), 512–550. Copyright © The Author(s) 2022. DOI: 10.1177/10464964221137524
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1177/10464964221137524
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202301102186
Tiivistelmä

Abstract

This study explored sequential patterns in social interaction states for group-level regulation of learning during collaborative learning. The participants were secondary school students (N = 92) performing collaborative physics tasks. The videotaped sessions were analyzed regarding participation, social interaction, and group-level regulation types of co- and socially shared regulation. The results show that group-level regulation emerged most frequently in social interaction state that included cognitive and socioemotional interaction and whole-group participation, which also led to and followed regulation most frequently. The findings highlight the role of joint participation in social interactions for regulation of learning in collaborative group settings.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38841]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen