Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Madness to the methods : speculating approaches to study and nurture children’s designer and Maker identities

Sharma, Sumita; Ventä-Olkkonen, Leena; Iivari, Netta; Molin-Juustila, Tonja; Hartikainen, Heidi; Holappa, Jenni; Kinnunen, Essi (2022-06-17)

 
Avaa tiedosto
nbnfi-fe202301203941.pdf (195.6Kt)
nbnfi-fe202301203941_meta.xml (50.08Kt)
nbnfi-fe202301203941_solr.xml (29.67Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.1145/3535227.3535233

Sharma, Sumita
Ventä-Olkkonen, Leena
Iivari, Netta
Molin-Juustila, Tonja
Hartikainen, Heidi
Holappa, Jenni
Kinnunen, Essi
Association for Computing Machinery
17.06.2022

Sumita Sharma, Leena Ventä-Olkkonen, Netta Iivari, Tonja Molin-Juustila, Heidi Hartikainen, Jenni Holappa, and Essi Kinnunen. 2022. Madness to the methods: Speculating approaches to study and nurture children’s designer and Maker identities. In 6th FabLearn Europe / MakeEd Conference 2022 (FabLearn Europe / MakeEd 2022), May 30, 31, 2022, Copenhagen, Denmark. ACM, New York, NY, USA, 9 pages. https://doi.org/10.1145/3535227.3535233

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© 2022 Copyright held by the owner/author(s).
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.1145/3535227.3535233
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202301203941
Tiivistelmä

Abstract

As our relationship with digital technology radically changes during this pandemic, it becomes imperative to reimagine new ways of interactions and collaborations. It is also important for children grow from passive consumers of digital technology to active designers and Makers. Typical research approaches for inquiring or probing children’s digital technology identities include interview-, reflection-, and hands-on creative-types of methods. But how will these methods fare in a future that is online or hybrid? In this paper, we present the outcomes of a workshop that employed critical design fiction with Child-Computer Interaction experts to speculate on how such methods can be applied in the future, in online or limited access scenarios, to study children’s designer and Maker identities. We focused on approaches that are empowering, albeit provocative. We call for researchers working with children to reconsider and expand their methods repertoire to keep in tune with the changing times.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38865]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen