Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

COVID-19 and post-pandemic travel behaviour changes

Seyfi, Siamak; Rastegar, Raymond; Rasoolimanesh, S. Mostafa; Hall, C. Michael (2023-11-07)

 
Avaa tiedosto
nbnfioulu-202311293425.pdf (300.1Kt)
Lataukset: 

URL:
https://doi.org/10.4337/9781800372498.00030

Seyfi, Siamak
Rastegar, Raymond
Rasoolimanesh, S. Mostafa
Hall, C. Michael
Edward Elgar
07.11.2023

Seyfi, S., Rasoolimanesh, S. M., Rastegar, R., & Hall, C. M (2023). COVID-19 and post-pandemic travel behaviour changes. In H. Ramkissoon (Ed.), Handbook on Tourism and Behaviour Change (pp. 318-335). Edward Elgar.

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
© Haywantee Ramkissoon 2023. This is a draft chapter/article. The final version is available in Handbook on Tourism and Behaviour Change edited by Haywantee Ramkissoon, published in 2023, Edward Elgar Publishing Ltd http://dx.doi.org/10.4337/9781800372498.00030.
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
doi:https://doi.org/10.4337/9781800372498.00030
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202311293425
Tiivistelmä
Abstract

Responses to the COVID-19 pandemic vary internationally. The perceptions of particular destinations formed by such responses may substantially affect travel intention post pandemic. This study investigates the impact of perceptions towards trust, crisis management, health care system, and solidarity shaped by media on willingness to support a destination and travel intention post pandemic. Ten countries with different coping strategies, numbers of positive cases and mortality rate are studied. Trust, crisis management, health care system, and solidarity are identified as important predictors of future travel behavior. The results show the strong effects of solidarity and trust on willingness to support a destination and travel intention. The findings have potentially significant implications for post-COVID-19 destination marketing and recovery in the light of significant changes in the travel patterns of millions of people worldwide.
Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37957]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen