Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sosiaalisen median hyödyntäminen organisaation markkinointitoiminnassa

Niemelä, Janne (2015-08-31)

 
Avaa tiedosto
nbnfioulu-201509031954.pdf (546.3Kt)
nbnfioulu-201509031954_pdfa_report.xml (166.4Kt)
nbnfioulu-201509031954_mods.xml (11.35Kt)
nbnfioulu-201509031954_solr.xml (26.87Kt)
Lataukset: 


Niemelä, Janne
J. Niemelä
31.08.2015
© 2015 Janne Niemelä. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201509031954
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoituksena oli erilaisten hyvien strategioiden, ohjeiden ja käytäntöjen löytäminen organisaatiolle, joka on siirtymässä käyttämään sosiaalista mediaa markkinointitarkoituksiin. Tutkimuksessa pyrittiin myös selvittämään miten sosiaalimediamarkkinointi eroaa perinteisestä markkinoinnista, mikä sen nykytilanne on sekä mitkä ovat sen suurimpia hyötyjä ja riskejä. Tutkimusmenetelmänä oli käsitteellis-teoreettinen menetelmä, eli tutkimus pohjautui aiemmin julkaistuihin tutkimuksiin.

Kirjallisuuskatsauksessa ilmeni, että sosiaalinen media soveltuu hyvin yritysten markkinointitarkoituksiin tarjoamalla perinteisiin markkinointitapoihin nähden edullisen paikan, jossa yritykset voivat esitellä tuotteitaan ja palveluitaan, vahvistaa brändiään, kommunikoida kuluttajien kanssa sekä ottaa asiakaspalautetta vastaan (Jara et al., 2014; Neti, 2011). Samalla kun sosiaalisen median vuorovaikutteisuus tarjoaa paljon erilaisia mahdollisuuksia yrityksille, se luo niille myös uusia haasteita. Sosiaalimediamarkkinoinnin yksi suurimmista haasteista on se, että sosiaalisessa mediassa käytävää keskustelua ei voida hallita. (Fournier & Avery, 2011.) Kuluttajien keskustelua voidaan tukea ja ohjata esimerkiksi kommunikoimalla heidän kanssa sekä luomalla heille omia verkostoitumisalustoja (Mangold & Faulds, 2009).
Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37647]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen