Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

International new ventures’ use of networks to target globally released mobile applications

Ahola, Nancy (2014-06-09)

 
Avaa tiedosto
nbnfioulu-201406101727.pdf (3.649Mt)
nbnfioulu-201406101727_pdfa_report.xml (303.4Kt)
nbnfioulu-201406101727_mods.xml (12.46Kt)
nbnfioulu-201406101727_solr.xml (28.61Kt)
Lataukset: 


Ahola, Nancy
N. Ahola
09.06.2014
© 2014 Nancy Ahola. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201406101727
Tiivistelmä
In this paper, the study will deal with the theoretical basis of internationalization of New Ventures and the importance of networks to acquire the knowledge to develop mobile application products on a global level. It will weigh the different uses of networks for market entry for SMEs that have a lack of capital, both human and financial. The study will also look at mobile applications themselves and the business models they currently have as options to create their new ventures.

While many mobile app and technology companies look to globally release their mobile applications with the same approach without any change or localization, all consumers do not subscribe to the same buying tastes in every region. Taking into consideration buying patterns and regional differences, examination of the product positioning and applying this thought process to technology and how each company’s approach succeeded or failed.

In this paper, the focus will be examining several views: The idea of a globally released mobile application by a company, developed with the thought that the idea is so universal that it will succeed in every market, or the concept that even in the mobile application development area, that each “product” will need to be customized for certain markets for a more successful market entry.

Some other aspects of this paper will take a look at technology itself, both Mobile Applications and the Internet, as methods of market entry. With these technologies available to international new ventures, which do not have the financial capital to commit to internationalize.
Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38618]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen