Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Entrepreneur’s influence on start up opportunity exploitation in born global high tech context

Jokinen, Elina (2013-10-16)

 
Avaa tiedosto
nbnfioulu-201310171798.pdf (1.180Mt)
nbnfioulu-201310171798_pdfa_report.xml (186.5Kt)
nbnfioulu-201310171798_mods.xml (11.88Kt)
nbnfioulu-201310171798_solr.xml (28.89Kt)
Lataukset: 


Jokinen, Elina
E. Jokinen
16.10.2013
© 2013 Elina Jokinen. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201310171798
Tiivistelmä
Globalization of business and development of new technologies have enabled the emerge of firms that aim at international markets right away or soon after their foundation. In these knowledge-intensive, flexibly operating firms the role of the entrepreneur(s) is highlighted. Earlier studies have reported that entrepreneur’s earlier experience, networks and behaviour influence the performance of a firm. The purpose of this study is to enlighten how entrepreneurs influence the ability of born global high tech start ups to exploit international opportunities. Furthermore, the aim is to understand the influence of the entrepreneur’s earlier experience, networks, behaviour and character as well as to elucidate how the entrepreneur’s influence changes after the start up phase. For this study six entrepreneurs from three case companies were interviewed. The results propose that entrepreneur’s experience, networks and behaviour all have an influence on this kind of firms and by understanding this, entrepreneurs can better understand the consequences of their actions and positively influence the performance of the company.
Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [37744]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen