Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ethical challenges for teacher education and teaching : special focus on gender and multicultural issues


 
Avaa tiedosto
isbn951-42-5869-X.pdf (1.591Mt)
isbn951-42-5869-X_meta.xml (38.36Kt)
isbn951-42-5869-X_solr.xml (27.14Kt)
Lataukset: 


Editori
Sunnari, Vappu
Räsänen, Rauni
University of Oulu
18.12.2000
Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:951425869X
Tiivistelmä

Abstract

The publication is a product of the research group, which studies education and multicultural issues from an ethical viewpoint. The group members especially analyse various justice-, equity- and growth-hindering constructions in pedagogical relationships and processes. In this report the group particularly discusses the challenges of diversity, inequity and injustice from three perspectives: 1) ethnicity, 2) spirituality/worldviews and 3) gender and sexuality. Two additional and current discussion topics — information technology and ability-disability -dimension have also been included in the selection of articles. The themes have been analysed in varied settings but special attention has been paid to teacher education, which is considered an important means to change the course of education.

The articles are very different as to their nature: some are introductions to the researcher’s research theme, others philosophical discussions or presentations of results. As a whole, the articles introduce the research themes of the group and the stage where various people are in their study. Many common concepts emerge; either to describe the inequitable structures and processes or the way out towards a more just and equal school and society. Diversity, otherness, monoacculturation, hegemony, ethnocentrism, androcentrism, marginalisation, emancipation, and human rights and responsibilities are examples of such concepts. As to pedagogy, the concepts are more theme-specific; one, however, is shared by the group members. That is transformative pedagogy.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38841]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen