Hyppää sisältöön
    • FI
    • ENG
  • FI
  • /
  • EN
OuluREPO – Oulun yliopiston julkaisuarkisto / University of Oulu repository
Näytä viite 
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
  •   OuluREPO etusivu
  • Oulun yliopisto
  • Avoin saatavuus
  • Näytä viite
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Language learning and communication


 
Avaa tiedosto
isbn951-42-5156-3.pdf (1.268Mt)
isbn951-42-5156-3_meta.xml (33.93Kt)
isbn951-42-5156-3_solr.xml (20.23Kt)
Lataukset: 


Editori
Hakkarainen, Pentti
Helenius, Aili
Razinow, Pavel
University of Oulu
22.03.1999
Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:9514251563
Tiivistelmä

Summary

This publication deals with the development of communication, its various stages and influencing factors. Subjects addressed include cognitive processes of language acquisition (Irina Weigl), problems and tasks (Sanne Dijkstra), and pre-school and primary school age groups (Kristiina Kumpulainen and Mika Mutanen). Irina Zimnyaya and Tatyana Poutilowskaja puts forward a communicative approach to the examination of speech development. Nikolai Veresov looks at concept formation in terms of the formation of meaning in the individual. In her investigation into the preverbal stage Kaisa Tolonen examines the significance of mother and infant’s shared attention as a prerequisite of learning how to speak. Poutilovskaja and Choukreeva explore readiness for school in relation to communicative tasks. Sigrun Weigl presents a German language article describing the acquisition of German in a Hungarian day-care centre where one kindergarten teacher spoke only German with the children. Finally, Merja Karjalainen sets out her findings on the way children both use language during play and play with language itself.

Containing both theoretical foundation and experimental examples, these articles serve as a starting point for the “Children and language in a multicultural Europe” project as well as providing a basis and impetus for further study.

Kokoelmat
  • Avoin saatavuus [38840]
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatSivukartta

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy
oulurepo@oulu.fiOulun yliopiston kirjastoOuluCRISLaturiMuuntaja
SaavutettavuusselosteTietosuojailmoitusYlläpidon kirjautuminen